Samen met de provincies Noord-Holland en Utrecht, de NS en de gemeentes in en rondom de Gooistreek zet de vereniging vanaf januari 2015 het SprintStad model in op de Gooicorridor. Doel is het betrekken van de stakeholders bij knooppuntontwikkeling en het vormen van coalities.

![]() ![]() |
| SprintStad Planning Support Tool | [Gooicorridor] – Zuid-Kennemerland – Zaancorridor |
Tegelijkertijd biedt het Programma Hoogfrequent Spoorvervoer (PHS) kansen. Als gevolg van de geplande frequentieverhoging rondom OV-SAAL zal ook de sprinterfrequentie op de Gooilijn worden verhoogd naar 6 sprinters per uur. Hierdoor zal de trein steeds meer als metro gaan functioneren. Deze betere bereikbaarheid biedt kansen voor een groei aan activiteiten en extra ruimtelijk programma rondom de stations op de Gooilijn. Maar worden deze kansen wel volledig benut?
SprintStad stationsoverzicht Gooicorridor (klik voor pdf) |
Spelsessies 2015: stakeholders
| Stationsoverzicht - SprintStad op Gooicorridor | (pdf)
| SprintStad@deltametropool.nl |
Gerelateerde projecten
| Maak Plaats! |
| Mirt-Onderzoek Oostkant Amsterdam | (volgt)
Lees meer over het overkoepelende thema | Mobiliteit en Ruimte |.
Projectpartners
| Planning suppport tool SprintStad | is een initiatief van Vereniging Deltametropool, in samenwerking met projectpartners TUDelft CPS, Movares en stichting Next Generation Infrastructures.
The New Planning is a collaborative research project between Deltametropolis Association and TU Delft. A consortium of academic, civil society, government and market sectors is being created to meet the urgent need for a new model of strategic spatial planning that will keep the Netherlands at the forefront of territorial governance.